Kes vastutab praamil toimunud õnnetuse eest?

23. august 20183 minut(it) lugemist
Kes vastutab praamil toimunud õnnetuse eest

Praamireise Eesti saartele tuleb ette aastaringselt, kuid eriti just suvel. Kui teeliikluses toimunud õnnetuse korral on abi liiklus- ja kaskokindlustusest, siis kuidas käituda, kui Sinu autoga toimub kahju veesõidukil?

Liikluskindlustus kehtib teeliikluses. Aga parvlaeval?

Liikluskindlustus on kohustuslik kindlustus, mis kehtib teeliikluses ning liikluskindlustuse seadus kohaselt võib käsitleda liikluskindlustuse juhtumina liinivedu tegevale parvlaevale peale või maha sõitu. Seega, loetakse selleks olukorraks teoreetiliselt hetke, mil praamilt on lubatud sõidukid maha või peale sõitma.

Liikluskindlustus ei pruugi alati abiks olla                       

Üldiselt tõlgendavad kindlustusseltsid selliseid kahjusid sõltuvalt asjaoludest. Näiteks, samal ajal, kui veesõiduk reaalselt sadamas seisab ning sõidukeid peale või maha laseb ning kõrval parkiva sõidukijuht uksega Sinu autot kahjustab, võib tegemist olla hüvitamisele kuuluva kahjuga. Teisalt, kui plaanid esialgu ülesõidu ajal autos viibida, kuid otsustad praami sõidu ajal siiski autotekilt kohvikusse minna ning kahjustad sõidukist väljudes teist autot, ei ole tegemist liikluskindlustuse juhtumiga. Merel viibides ei laiene mootorsõidukile liikluskindlustus olenemata kahju põhjusest (näiteks torm või valed laevajuhtimisvõtted).

Juhul, kui parvlaeval olevad autod liiguvad näiteks laevajuhtumise või ilmastikuolude tõttu, siis seda ei käsitleta kui liiklusõnnetust ning seega ei hüvita tekkinud kahjusid ka liikluskindlustus. Sellises olukorras tuleks kindlasti koheselt kontakteeruda vedajaga, et leida koos sobivaim lahendus.

Kuigi parvlaeva meeskonna rolliks on sõidukijuhile ette näidata õige sõidurida, siis edasise liiklusturvalisuse eest vastutab aga juht ise. Seega, tuleb tagada ohutu manööverdamine ja liiklemine sarnaselt maanteeliiklusele.

Kahjusid leevendab kindlalt vaid kaskokindlustus

„Sellistes olukordades on abi kaskokindlustusest, mis tagab kahju hüvitamise olenemata õnnetuse põhjustajast,“ kommenteerib IIZI sõidukindlustuse tootejuht Kristiina Koitla. Oluline on õnnetus võimalikult korrektselt fikseerida. Parvlaeval toimunud kriipimised, mõlkimised, kokkupõrked ja muud sarnased kahjud on kaetud kaskokindlustusega. Tasuda tuleb kokkulepitud omavastutus.

Meelespea, kui plaanid parvlaevaga sõita

  • Ära unusta, et ka parvlaevale sõites tuleb järgida liiklusreegleid, märke ja teekattemärgistust, samuti tuleks veenduda manöövrite ohutuses.
  • Sõidukiirus autotekil on piiratud (5 km/h), oluline on käsipiduri kasutamine ning praamile sõites tuleb jälgida meeskonna korraldusi ning sõidurada omal soovil vahetada ei tohi. Lisaks sellele, et arvesse võetakse Sinu sõiduki kaalu ja suurust õigele rajale suunamisel, hoiab tähelepanelikkus ära ka õnnetusi.
  • Liigu praamile või sellelt maha vaid vastavalt meeskonna märguannetele.
  • Arvesta parkides lähedal olevate sõidukitega.

Võrdle kaskokindlustuse hindu ja tingimusi