
Liikluskindlustus on kohustuslik kindlustus, mis kehtib teeliikluses ning liikluskindlustuse seadus kohaselt võib käsitleda liikluskindlustuse juhtumina liinivedu tegevale parvlaevale peale või maha sõitu. Seega, loetakse selleks olukorraks teoreetiliselt hetke, mil praamilt on lubatud sõidukid maha või peale sõitma.
Üldiselt tõlgendavad kindlustusseltsid selliseid kahjusid sõltuvalt asjaoludest. Näiteks, samal ajal, kui veesõiduk reaalselt sadamas seisab ning sõidukeid peale või maha laseb ning kõrval parkiva sõidukijuht uksega Sinu autot kahjustab, võib tegemist olla hüvitamisele kuuluva kahjuga. Teisalt, kui plaanid esialgu ülesõidu ajal autos viibida, kuid otsustad praami sõidu ajal siiski autotekilt kohvikusse minna ning kahjustad sõidukist väljudes teist autot, ei ole tegemist liikluskindlustuse juhtumiga. Merel viibides ei laiene mootorsõidukile liikluskindlustus olenemata kahju põhjusest (näiteks torm või valed laevajuhtimisvõtted).
Juhul, kui parvlaeval olevad autod liiguvad näiteks laevajuhtumise või ilmastikuolude tõttu, siis seda ei käsitleta kui liiklusõnnetust ning seega ei hüvita tekkinud kahjusid ka liikluskindlustus. Sellises olukorras tuleks kindlasti koheselt kontakteeruda vedajaga, et leida koos sobivaim lahendus.
Kuigi parvlaeva meeskonna rolliks on sõidukijuhile ette näidata õige sõidurida, siis edasise liiklusturvalisuse eest vastutab aga juht ise. Seega, tuleb tagada ohutu manööverdamine ja liiklemine sarnaselt maanteeliiklusele.
„Sellistes olukordades on abi kaskokindlustusest, mis tagab kahju hüvitamise olenemata õnnetuse põhjustajast,“ kommenteerib IIZI sõidukindlustuse tootejuht Kristiina Koitla. Oluline on õnnetus võimalikult korrektselt fikseerida. Parvlaeval toimunud kriipimised, mõlkimised, kokkupõrked ja muud sarnased kahjud on kaetud kaskokindlustusega. Tasuda tuleb kokkulepitud omavastutus.
Kui soovid püsida kindlustusturul toimuvaga kursis, siis