Lennureisi ABC: kuidas aeg mõjutab reisikindlustuse hüvitist

30. november 20183 minut(it) lugemist
Kodulehe mõõt reis

Lennuk kui transpordivahend on üks mugavamaid ja kiiremaid viise ühest riigist teise liikumiseks. Tallinna Lennujaama andmetel reisis 2017. aastal kokku 2 648 361 lennureisijat ainuüksi Eestist. IIZI reisikindlustuse spetsialist Moonika Kaste annab nõu, kuidas ise targem olla ja võimalikke tüütuid sekeldusi vältida.

Puuduvad reisidokumendid rikuvad plaanid

Kui oled välja valinud sihtriigi, siis enne piletite ostmist ja reisiplaanide tegemist tuleks üle kontrollida, kas Sul on vaja taotleda viisat. Hea võimalus selleks on uurida ReisiTargalt veebilehelt. Näiteks kui viisa ei saa õigeaegselt valmis ja selle väljastamisest keeldutakse või selgub, et pass kaotab kohe kehtivuse, siis kindlustus sellist olukorda ei hüvita. „Veendu, et Sinu ID-kaart või pass on sobivad ja kehtivus nõuetekohane,“ rõhutab Kaste. Reisikindlustusele tuleks samuti tähelepanu pöörata kohe peale lennupiletite ostmist, mitte viimasel minutil, et reisitõrkekindlustus kehtiks.  

Ummik ei õigusta Sinu lennujaama hilinemist

Levinud on arvamus, et liiklusummiku tõttu lennust maha jäämine on reisikindlustuse poolt hüvitatav. Tuleb arvestada, et lennujaama liikudes võivad liiklemist mõjutada näiteks kontserdid, rahvakogunemised või lihtsalt kehvad liiklusolud, mis ei ole tavalise reisitõrke all arvestatavad kui kindlustusjuhtumid. Küll aga kuulub hüvitamisele olukord, kui teel lennujaama juhtub sõidukiga avarii, millega sõidab kindlustatu. „Tihti ei teata, et kui sõidad lennujaama näiteks rongi, bussi või mistahes regulaartranspordiga ning esinevad tehnilised rikked või segab halb ilm, siis on lennukile hilinemine hüvitatav,“ täpsustab reisikindlustuse spetsialist Moonika Kaste.

Turvakontrolli tõttu jäin lennust maha

Igas lennujaamas võib ette tulla olukordi, mis reisija väärtuslikku aega röövivad. Näiteks probleemid passikontrollis, sekeldused käsipagasiga, pikk järjekord turvakontrollis jne. Nii palju kui võimalik, siis tasub enda poolt asjatuid takistusi varakult kõrvaldada. Kontrolli üle, et käsipagas vastab lennufirma lubatud mõõtudele ja kaalule, hoia reisidokumendid kiiresti leitavas kohas ning kindlasti varu ka piisavalt aega. „Ametivõimude tegevus ja ka tegevusetus kindlustusjuhtumiks ei ole,“ lisab Moonika Kaste.

Esimese lennu hilinemise tõttu jäin jätkulennust maha

Kui reis koosneb mitmest lennust ja esimene lend hilineb tehnilise rikke või halva ilma tõttu, siis on tegemist tavapärase reisitõrkekindlustuse juhtumiga. Näiteks tihe udu, lumesadu või kõva tuul takistab lennu õigeaegset väljasõitu. Sellised olukorrad toovad kaasa kulutusi ning kindlasti tuleks lennuettevõttelt paluda tõendit. „Lisaks tasub teha pilt lennujaama tabloost, kus on näha lennuki väljumisaeg,“ lisab IIZI reisikindlustuse spetsialist. Muudel juhtudel nagu lennugraafiku muudatus, streik või koguni loodusõnnetus, peab reisikindlustus olema tehtud koos reisitõrke lisakaitsega.

Kuigi kindlustus hüvitab hilinemise korral ka põhjendatud kulutused piletitele ja majutusele, siis tasub kindlasti nõu pidada ka lennufirma endaga. Sageli pakutakse asenduslendu, hoolitsetakse lisaks majutatakse ka toitlustuse eest. Enne uute piletite ostmist teavita ka kindlustust.